Τανζανία - Ζανζιβάρη  Ταξιδεύοντας ανάμεσα σε αντιθέσεις.

2022-01-23
Την επόμενη ημέρα το πρόγραμμα μου έλεγε ως συνήθως πρωινό ξύπνημα και μαζί με άλλα 3 μέλη της ομάδας ξεκινήσαμε για την παραλία Kena που βρίσκεται το
ScubaFish Zanzibar. Βρείτε πληροφορίες και τιμές εδώ 👇

για να κάνουμε μια κατάδυση με φιάλες οξυγόνου εγώ και ο Κώστας και η Μαρία με την Ξανθίππη με αναπνευστήρα γύρω από το νησί Mnemba.
Το νησί Mnemba είναι διάσημο μέρος για καταδύσεις αφού έχει μεγάλη ποικιλία από κοράλια και ψάρια.
Να σημειωθεί ότι το νησί είναι ιδιωτικό και μπορείς να το επισκεφθείς μόνο ως πελάτης με διαμονή στο πολυτελές ξενοδοχείο με κόστος που κυμαίνεται από 1000 έως 1500 ευρώ τη βραδιά.
Το νησί είναι ένας προστατευόμενος θησαυρός αφού αποτελεί ένα βιότοπο για πράσινες θαλάσσιες χελώνες που αποτελούνται με εξαφάνιση, την μεγάπτερη φάλαινα (humpback whale) που έρχονται από τον Ιούλιο ως τον Σεπτέμβριο, φαλαινοκαρχαρίες, 3 είδη δελφίνια, και περίπου 600 είδη ψαριών.
Φτάσαμε ακριβώς στην ώρα μας οπότε βάλαμε τις στολές μας ,υπογράψαμε τις υπεύθυνες δηλώσεις μας ότι δεν πάσχουμε από κάποια νοσήματα που μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα κατά την κατάδυση, και μπήκαμε στην μικρή ξύλινη βάρκα που θα μας μετέφερε στην μεγαλύτερη βάρκα.
Πήραμε κάποιες οδηγίες για τον τρόπο που θα επικοινωνούμε μέσα στο βυθό και χωρίς επιπλέον καθυστέρηση βουτήξαμε στο νερό. Σημαντικό για να κάνετε ήρεμα την κατάδυση σας είναι να αναπνέεις ήρεμα, και να κατανοήσεις την χρήση του γιλέκου πλευστότητας. Είναι το γιλέκο που ρυθμίζει την ανύψωση και την κάθοδο σου με ένα σωλήνα που πατάς για να αφαιρείς ή να προσθέτεις αέρα.
Αξίζει πιστέψτε με να δοκιμάσετε έστω και μια φορά στη ζωή σας κάτι ανάλογο όπως έκανε και ο Κώστας που ήρθε μαζί μου ,ο οποίος σε αυτό το ταξίδι ξεπέρασε πολλές φοβίες, και κυρίως την φοβία του για τα αεροπλάνα. Βέβαια βοήθησαν και τα ηρεμιστικά...🤣🤣🤣 αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτό το ταξίδι τον ξεσήκωσε που ήδη ανυπομονεί για το επόμενο .
Τα δύο κορίτσια της παρέας βούτηξαν με μάσκες, αναπνευστήρα και βατραχοπεδιλα που τους έδωσαν και από ότι μου έδωσαν να καταλάβω τους άρεσε η εμπειρία. Επειδή έκανα και τα δύο για να μπορώ να έχω άποψη, σας λέω ότι δεν συγκρίνεται η μία εμπειρία με την άλλη όπως είναι κατανοητό κι ας πήγαμε μέχρι τα 12 μέτρα αφού δεν είχαμε την απαραίτητη πιστοποίηση για να πάμε πιο βαθιά .
Η αλήθεια είναι ότι είχε λίγο κύμα εκείνη την μέρα και η ορατότητα μέσα στο βυθό δεν ήταν τέλεια αλλά και πάλι είδαμε υπέροχα κοράλλια, πολύχρωμα ψάρια, και ήμουν ικανοποιημένος από την βουτιά μας. Βέβαια πρέπει κάποια στιγμή να αποκτήσω την πιστοποίηση Padi που θα μου δώσει πρόσβαση σε μεγαλύτερο βάθος.
Επιστρέφοντας πάνω στη βάρκα απολαύσαμε τα φρέσκα φρούτα που είχαν ετοιμάσει για εμάς και ήταν ότι έπρεπε για να πάρουμε δυνάμεις. Το μάνγκο έχει κυρίαρχη θέση αλλά προσωπικά λάτρεψα τον ανανά και τα διαφορετικά είδη μπανάνας που μπορεί να δοκιμάσει κάποιος στο νησί.
Γυρίσαμε από την κατάδυση στην παραλία Nungwi στις 14:30 περίπου οπότε πήγαμε για φαγητό στο Mangi's Beach Bar Restaurant για να φάμε πριν ξεκινήσει η βαρκάδα που είχαμε κανονίσει για να απολαύσουμε το ηλιοβασίλεμα με ζωντανή μουσική με 15 δολάρια το άτομο με την Zanzibar Star Tours and Safaris

Αυτή η βαρκάδα έγινε με παραδοσιακή ξύλινη βάρκα Dhow που ήταν μόνο για εμάς και αφού η παρέα είχε κέφι και διάθεση έδωσε νόημα σε αυτή την βόλτα. Χορέψαμε υπό τους ήχους των χειροποίητων οργάνων ,κάποια από αυτά αυτοσχέδια, και κάποια από δέρματα ζώων που στη μέση της διαδρομής ζέσταναν στην φωτιά ώστε να παραμένουν μαλακά.
Αγαπημένο τραγούδι της παρέας το Jambo Bwana το οποίο τραγουδούσαμε σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Αν θέλετε αλκοόλ που χρειάζεται για τέτοιες περιπτώσεις, επειδή οι τιμές που θα βρείτε στην Ζανζιβάρη είναι υψηλές μπορείτε να πάρετε από το αεροδρόμιο του Κατάρ ή από οποιαδήποτε ενδιάμεσο σταθμό ταξιδεύετε.
Το ηλιοβασίλεμα μπορεί να μην ήταν το ομορφότερο που έχουμε δει αφού υπήρχαν λίγα σύννεφα αλλά η βουτιά από τη βάρκα είχε πλάκα με την παρέα να το διασκεδάζει και μονάχα την Ευθυμία να φοβάται να βουτήξει από ψηλά, με τα πειράγματα να είναι φυσιολογικό επακόλουθο.
 Η βαρκάδα μας τελείωσε στις 18:30 και έπειτα πήγαμε στο ξενοδοχείο για να κάνουμε ένα μπάνιο και να αλλάξουμε ώστε να πάμε για το βραδινό μας γεύμα .Αυτή τη φορά καθίσαμε σε ένα εστιατόριο το Mama Africa που βρισκόταν ακριβώς έξω από το ξενοδοχείο.
 Ήταν ένα απλό αλλά καλό εστιατόριο και όπως στα περισσότερα το σέρβις ήταν pole pole ! Υπολογίστε ότι θα τρώτε μετά από 1,5 ώρα τουλάχιστον από τη στιγμή που θα παραγγείλετε, ίσως και 2 ώρες , είπαμε εδώ οι ρυθμοί είναι αργοί και Hakuna Matata, δηλαδή όλα καλά . Πάντως το φαγητό σε όλες τις περιπτώσεις ήταν νόστιμο και ποιοτικό .
 Για τους περισσότερους της παρέας η νύχτα δεν τελείωσε εδώ βέβαια γιατί πήγαν για ποτό και εκείνη τη νύχτα αφού είχαν ανεξάντλητες δυνάμεις και όρεξη. Εγώ πάλι δύο συνεχόμενες βραδιές δεν είχα βγει στην εφηβεία μου οπότε καταλαβαίνετε ότι προτίμησα να κοιμηθώ .
 Αυτή η νύχτα ήταν και η τελευταία στη παραλία Nungwi αφού την επόμενη μέρα το πρωί θα πηγαίναμε στο ανατολικό τμήμα του νησιού και συγκεκριμένα στην παραλία Bwejuu.
Εκείνο το πρωί πήγαμε με το Κώστα στο καταφύγιο χελώνας (Baraka natural aquarium) το οποίο αξίζει να επισκεφθείτε για να ταίσετε χελώνες και να κολυμπήσετε μαζί τους.
Η είσοδος κοστίζει 10.000 σελίνια (3,8€) και για να σας δώσουν φύκια να τις ταίσετε θα πληρώσετε άλλα τόσα . Αν έρθετε νωρίς το πρωί δεν έχει κόσμο οπότε θα το απολαύσετε μόνοι σας και υπολογίστε περίπου μισή ώρα για όλη την διαδικασία.
Για να είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω αν πραγματικά πρόκειται για καταφύγιο χελώνας αφού έχω διαβάσει και ακούσει πολλούς να γράφουν ότι ουσιαστικά χρησιμοποιούν τις χελώνες ως μέσο για να τραβήξουν τουρίστες και τις κρατούν εκεί για να εισπράξουν το κέρδος αφού δεν επιστρέφουν ποτέ στο φυσικό περιβάλλον τους . Θα ήταν προτιμότερο αν όπως λένε τις μάζευαν από την θάλασσα τραυματισμένες τους παρείχαν την περιποίηση που χρειάζεται και έπειτα της απελευθέρωναν.
Μετά το ενυδρείο ο Κώστας ήθελε να επισκεφθεί και το ζωολογικό κήπο της περιοχής και του έκανα το χατίρι αφού έχω πει ότι δεν θα ξαναπάω ποτέ σε χώρο που φυλακίζουν τα ζώα.
Η είσοδος κοστίζει 10 δολάρια αλλά ειλικρινά δεν σας συστήνω να πάτε οπότε και δεν θα βάλω άλλες φωτογραφίες. Άλλωστε είχαμε ταξιδέψει ως εδώ για να δούμε τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και δεν σας κρύβω ότι αυτή ήταν η στιγμή που περίμενα να ξαναζήσω σε τούτο το ταξίδι . Όπως καταλάβατε ένα ταξίδι στην Ζανζιβάρη που δεν συνδυάζεται με σαφάρι για εμένα είναι λάθος .
Αφού γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κάναμε check out και ετοιμαστήκαμε για να φύγουμε.

Το ένα όχημα όμως δεν έλεγε να πάρει μπροστά έχοντας πρόβλημα με την μπαταρία αλλά με την βοήθεια ενός ντόπιου τα καταφέραμε και βρέθηκε η λύση ακόμη μια φορά. Ξέρετε σε τέτοιες περιπτώσεις μου άρεσε να παρατηρώ τις αντιδράσεις από τους συνταξιδιώτες μου. Άλλοι το έβλεπαν σαν εμπειρία και προσπαθούσαν να βοηθήσουν και άλλοι απλά γκρίνιαζαν γιατί χάνουμε χρόνο . Συμβουλή μου είναι να έχετε την πρώτη αντίδραση αλλιώς αν έχετε σκοπό να γεμίζετε με αρνητική ενέργεια κάθε φορά που θα σας συμβαίνει κάποιο απρόοπτο καλύτερα καθίστε σπίτι σας.

Διασχίζοντας το Nungwi road λοιπόν πήραμε έπειτα κατεύθυνση προς τα ανατολικά κάνοντας στάση αρχικά στο δάσος jozani.

Η διαδρομή ήταν απολαυστική βλέποντας την καθημερινότητα των ντόπιων κάτι που απολαμβάνεις χωρίς κίνηση στους δρόμους. Το μοναδικό σημείο που θα δείτε πολλά αυτοκίνητα είναι από το αεροδρόμιο μέχρι την Stone Town.

Το δάσος αυτό είναι το μοναδικό εθνικό πάρκο της Ζανζιβάρη με έκταση 50 χιλιόμετρα και η είσοδος κοστίζει 10 δολάρια περιλαμβάνοντας ένα ξεναγό για να σας κάνει την περιήγηση στο δάσος.
 Μέσα σε αυτό το φυσικό καταφύγιο θα δείτε και τις σπάνιες μαϊμούδες Red Colobus που απειλούνταν με εξαφάνιση αλλά πλέον ο αριθμός τους αυξάνεται και υπολογίζεται ότι υπάρχουν μέσα στο δάσος 2000 με 2500 χιλιάδες .
 Δεν επιτρέπεται να μπείτε στο δάσος χωρίς ξεναγό ώστε να διαφυλάξουν την προστασία αυτού του θησαυρού και εννοείται μην πειράξετε κανένα φυτό και εννοείται μην καπνίζετε!
 Οι red colobus ζουν σε ομάδες που μπορούν να έχουν μέχρι και 4 αρσενικά και συνήθως διπλάσια θηλυκά και πολλά νεότερα μέλη. Είναι κοινωνικά ζώα αλλά μάχονται για να εδραιώσουν την περιοχή τους . Τρέφονται κυρίως με φύλλα, ανθούς λουλουδιών, σπόρους και άγουρα φρούτα . Το παράλογο του συγκεκριμένου είδους είναι ότι δεν μπορεί να τραφεί με ώριμα φρούτα γιατί το στομάχι του δεν μπορεί να αφομοιώσει τα σάκχαρα των φρούτων!
 Αφού περπατήσετε στο δάσος θα μεταφερθείτε στο κοντινό μαγκρόβιο δάσος διασχίζοντας την απόσταση με το αυτοκίνητο σας και τον ξεναγό πάντα μαζί σας .
 Θα περπατήσετε μέσα στο μαγκρόβιο δάσος πάνω σε μια ξύλινη διαδρομή που έχουν κατασκευάσει και αξίζει να καταλάβετε την σημασία ενός τέτοιου δάσους.
 Τα μαγκρόβια δάση είναι από τα πιο παραγωγικά οικοσυστήματα στη Γη. Παρέχουν βασικούς βιότοπους για χιλιάδες είδη και διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην ανθρώπινη βιωσιμότητα. Στη Ζανζιβάρη οι τοπικές κοινότητες βασίζονται σε μαγγρόβια για να σταθεροποιήσουν τις ακτές, να προστατεύσουν τη γη και τους ανθρώπους από φυσικές καταστροφές. Δυστυχώς, αυτά τα μαγγρόβια υποχωρούν με ανησυχητικό ρυθμό καθώς η διάβρωση των ακτών, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και η ανθρώπινη δραστηριότητα όχι μόνο συνέβαλαν στην υποβάθμιση των μαγγροβίων στο νησί, αλλά έχουν οδηγήσει στην απώλεια ψαριών κατά μήκος της ακτογραμμής.
 Φεύγοντας από το δάσος με κατεύθυνση την παραλία paje που βρισκόταν στο δρόμο μας είπαμε να σταματήσουμε για φαγητό πριν καταλήξουμε στην bwejuu. Επειδή όπως προανέφερα η εξυπηρέτηση είναι πολύ αργή η παρέα χωρίστηκε σε διάφορα εστιατόρια και αξίζει να πω ότι ακόμα και έτσι φάγαμε έπειτα από 1,5 ώρα που είχαμε κάνει την παραγγελία μας . Το εστιατόριο λεγόταν Malikia restaurant και βρίσκεται πάνω στο δρόμο , δεν μιλούσε καμία από τις κοπέλες αγγλικά αλλά το φαγητό ήταν καλό πάρα την καθυστέρηση .
© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.