Τανζανία - Ζανζιβάρη Ταξιδεύοντας ανάμεσα σε αντιθέσεις.

2022-01-23
 Σε κάθε γεύμα αποφεύγαμε τη σαλάτα και ότι ώμο λαχανικό έβαζαν στο πιάτο μας ως συνοδευτικό γιατί αν το νερό που τα έχουν πλύνει είναι από την βρύση η πιθανότητα να πάθετε στομαχικές διαταραχές είναι μεγάλες, οπότε προσοχή .
 Φτάνοντας το απόγευμα στο ξενοδοχείο μας Bwejuu beach palm Villa που βρίσκεται πάνω στην ομώνυμη παραλία τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια και βγήκαμε χωρίς καθυστέρηση στην ακτή .
Το κόστος διαμονής κυμαίνεται ανάλογα το δωμάτιο από 15 ευρώ το βράδυ σε κοινόχρηστο bungalow μέχρι 45 ευρώ το δίκλινο δωμάτιο με πρωινό.
Κατεβήκαμε στη παραλία όπου παίξαμε μπάλα εγώ και ο Γιώργος με τα παιδιά και το διασκεδάσαμε αν και όλοι τους έπαιζαν άναρχα χωρίς θέσεις και κανόνες παρά μονάχα με το πάθος τους. Ήταν πολύ ωραίο γιατί παρόλο που δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας , απολαύσαμε ένα αγώνα, και εκεί ένιωσα ακόμη μια φορά ότι το ποδόσφαιρο δεν είναι απλά ένα άθλημα .
 Σε εκείνο το ξενοδοχείο τα παιδιά που μέναμε στα bungalows πάνω στην παραλία αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα που παρόλο την καλή διάθεση της κοπέλας στην υποδοχή της Love και την ευγένεια της δεν λύθηκαν ποτέ . Νερό για μπάνιο δεν υπήρχε τις περισσότερες φορές και όταν είχε ήταν με το σταγονόμετρο, αλλά σαν καλή παρέα απλά μπαίναμε στα δωμάτια εκείνων που ήταν στο κτήριο στο οποίο έτρεχε μια χαρά. Και τα κρεβάτια είχαν θέματα στο ένα δωμάτιο με το Γιώργο να κοιμάται δύο βράδια στις ξαπλώστρες πάνω στην παραλία. Οπότε αν μείνετε σε αυτό το ξενοδοχείο αποφύγετε τα bungalows και μείνετε μονάχα στα δωμάτια στο κτίριο του ξενοδοχείου.
Η παραλία ήταν και αυτή γεμάτη από Massai που έχουν ταξιδέψει από την ηπειρωτική Τανζανία για να μαζέψουν χρήματα πουλώντας αναμνηστικά στους τουρίστες και να φροντίσουν τις οικογένειες τους .
Εδώ κάπου να ξεκαθαρίσω κάτι επειδή δέχτηκα σχόλια και μηνύματα να αποφύγουμε αυτούς τους ανθρώπους γιατί σε 'πρήζουν' και σου χαλάνε τις διακοπές σου , ότι κάθε ένας από εσάς θα έκανε το ίδιο για να ζήσει την οικογένειά του . Και για εμένα είναι αξιέπαινοι αφού είναι και πολύ ευγενικοί και φιλικοί. Καλό θα είναι να καθίσετε να ακούσετε τις ιστορίες αυτών των ανθρώπων και φροντίστε να ανοίξετε να αυτιά και τα μάτια σας για να καταλάβατε. Έπειτα ίσως νιώσετε παραπάνω άνθρωποι και συμπεριφερθείτε αναλόγως .
 Εκείνο το βράδυ καθίσαμε στην αυλή του ξενοδοχείου και φάγαμε όλη μαζί παρέα και παρόλο που η κουζίνα του ξενοδοχείου είχε κλείσει , έπειτα από αίτημα μας , μας έφτιαξαν κάποια πιάτα για να μας εξυπηρετήσουν.
 Την επόμενη μέρα αφού φάγαμε πρωινό είχαμε προγραμματίσει μια επίσκεψη στα νότια του νησιού στην παραλία Kizimkazi στο σχολείο CR Hope Foundation που έχει φτιαχτεί εδώ και 3 χρόνια με την πρωτοβουλία ενός δικού μας παιδιού του Ρένου Φουντουλάκη σε συνεργασία με ένα ντόπιο το Cosiano ο οποίος δώρισε την έκταση που βρίσκεται το σχολείο .
 Αναζητώντας πληροφορίες για το ταξίδι μας έπεσα πάνω σε ένα άρθρο για αυτό το σχολείο που δεν υπήρχε στο προηγούμενο μου ταξίδι στην χώρα και ειλικρινά συγκινήθηκα σε τέτοιο βαθμό που αμέσως βρήκα τηλέφωνο επικοινωνίας και μίλησα με τον Ρένο που ζει και εργάζεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
 Του γνωστοποίησα την διάθεση μας να βοηθήσουμε και ειλικρινά ακόμα και από το τηλέφωνο κατάλαβα ότι είχα να κάνω με ένα πανέξυπνο αλλά και ταπεινό άνθρωπο. Η περιοχή δυστυχώς του Kizimkazi είναι από τις πιο φτωχές του νησιού και οι υποδομές είναι μηδαμινές μας λένε με παράπονο οι ντόπιοι παρόλο που η πρόεδρος της Τανζανίας Samia Suluhu που είναι και η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της χώρας , κατάγεται από την συγκεκριμένη περιοχή ,αλλά δεν έχει κάνει τίποτα όπως μας λένε .
 Φτάσαμε στις 10:30 στο σχολείο που ήταν και η ώρα του διαλείμματος των παιδιών ώστε να μην ενοχλήσουμε και το μάθημα τους .Αξίζει να αναφέρω εδώ ότι είχαμε φέρει πολλά πράγματα μαζί μας για το σχολείο ,σχολικά , είδη υγιεινής, παιχνίδια τα οποία είχαμε παραδώσει την πρώτη μέρα στο αεροδρόμιο μόλις φτάσαμε στο κύριο Cosiano ώστε να μην τα κουβαλάμε μαζί μας . Μέσα σε όλα αυτά τα πράγματα βρισκόταν και οι δωρεές από το 2 Δημοτικό σχολείο Ιεράπετρας και συγκεκριμένα το τμήμα ΣΤ2 που η κυρία τους Μαρία Κουτσελάκη πήρε αυτή την όμορφη πρωτοβουλία να μου στείλει μήνυμα και κυρίως με αυτό το τρόπο να δώσει ένα μάθημα στα παιδιά ότι το να προσφέρεις είναι το πιο όμορφο συναίσθημα.

Παίξαμε λίγο με τα παιδιά ,τραγουδήσαμε , και έπειτα τα αφήσαμε για να πάνε στο μάθημα τους . Κάνοντας μια βόλτα στις αίθουσες έχω να πω ότι έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και είναι ωραίο να υπάρχει ένα τέτοιο σχολείο που με ελάχιστα δίδακτρα δίνει την δυνατότητα σε παιδιά της περιοχής να μορφωθούν . Για όποιον θέλει να κάνει την δωρεά του μπορεί να μπει στο site του σχολείου

αλλά και να προσφέρει εθελοντικά την δράση του και μπορεί να φιλοξενηθεί στο χώρο που υπάρχει στο σχολείο για τους εθελοντές.Σε εκείνο το χώρο καθίσαμε και μιλήσαμε με δύο εθελοντές που βρισκόταν εκείνη την στιγμή εκεί θέλοντας να μάθουμε πληροφορίες για την καθημερινότητα τους .
 Έπειτα είπαμε να επισκεφθούμε το μαγαζί του κυρίου Cosiano που πουλάει αναμνηστικά και να βοηθήσουμε με αυτό το τρόπο και εκείνον που με την δική του δωρεά έγινε μια από τις αιτίες να φτιαχτεί το σχολείο . Άλλωστε η ιστορία ζωής του κυρίου Cosiano είναι από αυτές που σου δίνουν έμπνευση. Μας διηγείται ότι συνάντησε ένα τουρίστα στο μαγαζί του που προσφέρθηκε να του πληρώνει τα έξοδα σπουδών για να μάθει να διαβάζει και να γράφει . Εκείνος όμως είχε ήδη οικογένεια και δύο παιδιά και κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο αφού έπρεπε να δουλεύει, όμως αυτός ο επισκέπτης έμελλε να του αλλάξει την ζωή αφού του κάλυψε όλα τα έξοδα για 6 μήνες ,περίπου 300 δολάρια το μήνα και εκείνος από την σειρά του με αυτή τη δωρεά νιώθει ότι δίνει μέρος της προσφοράς που δέχτηκε γιατί ξέρει την αξία της εκπαίδευσης.
(Στην φωτογραφία βλέπετε την παραλία του Kizimkazi που είναι πανέμορφη και σας προτείνω να έρθετε νωρίς το πρωί κατά τις 06:00 για να δείτε τους ψαράδες να πουλάνε σε δημοπρασία ότι ψάρια έβγαλαν .)
Τέτοιες ιστορίες με έκαναν να συγκινηθώ πραγματικά γιατί σκέφτομαι τον εαυτό μου που κυριολεκτικά με το ζόρι πήγαινα στο σχολείο , και εδώ στην Αφρική σε κάθε ταξίδι μου συναντώ παιδιά και μεγάλους με όνειρο να θέλουν να μορφωθούν .
Και αν δείτε και γνωρίσετε καλά αυτούς τους ανθρώπους θα δείτε ότι πολλοί από αυτούς μέσα σε 3 μήνες είναι ικανοί να μιλούν μια ξένη γλώσσα . Πολλοί από όσους συνεργάστηκα μιλούσαν τουλάχιστον 4 γλώσσες και ήθελαν να μάθουν και άλλες ώστε να έχουν καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες τους αφού ασχολούνται με τον τουρισμό .
Μετά το σχολείο επιστρέψαμε από το παραλιακό δρόμο προς το ξενοδοχείο μας σε διαδρομές που μας άρεσαν πολύ αφού δεν είχε κίνηση και απολαμβάνεις να οδηγείς βλέποντας εικόνες από την καθημερινότητα των ντόπιων. Για αυτό προτείνουμε να ενοικιάσετε αυτοκίνητο στο νησί για να έχετε ελευθερία κινήσεων και είναι με βεβαιότητα πολύ πιο οικονομικό από το να χρησιμοποιήσετε ταξί. Η τιμή της βενζίνης είναι στα 2500 σελίνια το λίτρο δηλαδή περίπου 1€ οπότε και από αυτή την άποψη το κόστος μετακίνησης δεν είναι υψηλό . Ενώ για την μεταφορά σας από το αεροδρόμιο προς την παραλία Nungwi θα σας ζητήσουν περίπου 45 ευρώ την μονή διαδρομή .

Εκείνο το μεσημέρι είχα κανονίσει ένα μασάζ στο Nuru spa and massage

ανάμεσα στις παραλίες jambiani και Paje . Ένας πανέμορφος χώρος πάνω στην παραλία με υπέροχη διακόσμηση και όπως αποδείχθηκε και εξαιρετικό μασάζ . Επέλεξα ένα μασάζ με σοκολάτα γιατί ήταν κάτι που δεν είχα δοκιμάσει στο παρελθόν και δεν το μετάνιωσα αφού ήταν χαλαρωτικό και αναζωογονητικό για το δέρμα που χρειάζονταν ενυδάτωση μετά από τόσες μέρες στον ήλιο . Με την ευκαιρία να πω ότι θα χρειαστείτε αντηλιακό 50 βαθμούς προστασία γιατί ο ήλιος εδώ είναι εξαιρετικά δυνατός και κάθε μέρα ενυδάτωση με ένα καλό after Sun.

Υπήρχαν δύο κοπέλες και ήμασταν 4 άτομα οπότε περιμέναμε μέχρι να τελειώσουν η Εύα και η Λένα και βρήκαμε ευκαιρία εγώ και η Μαρία να πάμε μέσα στην θάλασσα να δούμε τι έκαναν κάτι κυρίες που έψαχναν μέσα στην άμπωτη.Στην αρχή νόμιζα ότι πρόκειται για καλλιέργεια από φύκια που φημίζεται η περιοχή αλλά εκείνες έψαχναν για όστρακα και μικρά ψάρια που έχουν εγκλωβιστεί από το τράβηγμα της θάλασσας.
Είναι συναρπαστικό πως έχουν καταφέρει οι ντόπιοι να εκμεταλλεύονται την άμπωτη και να καλλιεργούν φύκια τα οποία εκτός από τροφή χρησιμοποιούνται στην παραγωγή καλλυντικών προϊόντων και για αρώματα.
Τα φύκια περιέχουν έναν φυσικό τζελ που χρησιμοποιείται σε προϊόντα από οδοντόκρεμα, άρωμα και σαμπουάν μέχρι γιαούρτι, μιλκσέικ και φάρμακα. Το 2013 εκτιμάται ότι εξήχθησαν 12.000 τόνοι φυκιών σε χώρες όπως η Κίνα, η Κορέα, το Βιετνάμ, η Δανία, η Ισπανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, και ήταν η δεύτερη μετά τον τουρισμό όσον αφορά τα συναλλαγματικά κέρδη.
Τα τελευταία χρόνια, οι αγρότες φυκιών της Ζανζιβάρης ανέφεραν πτώση στο εμπόριο χάρη στην αύξηση της θερμοκρασίας των ωκεανών, η οποία επιβραδύνει την ανάπτυξη των φυκιών και μια πτώση των τιμών σε άλλα μέρη του κόσμου όπου εκτρέφονται φύκια.
Αυτή η μέθοδος καλλιέργειας αναπτύχθηκε μόλις το 1980 ως τρόπος βιώσιμης ανάπτυξης όταν πήραν την πρωτοβουλία εμπορικές εταιρείες σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Dar Es Salaam.
Δένουν τα φύκια σε σχοινιά μέσα στο νερό και τα αφήνουν να αναπτυχθούν φυσικά ,και έπειτα τα μαζεύουν ώστε να τα πουλήσουν σε μονάδες που γίνεται η επεξεργασία.
Για να πω την αλήθεια δεν εντοπίσαμε μια τέτοια καλλιέργεια(η φωτογραφία είναι από το διαδίκτυο) γιατί όπως έμαθα βρίσκονται στην παραλία Jambiani αλλά έχει ενδιαφέρον να επισκεφθείτε το Mwani Zanzibar (Seaweed Center) που βρίσκεται στην παραλία Paje και να στηρίξετε την προσπάθεια των γυναικών του συνεταιρισμού.
Όταν ήρθε η ώρα για το μασάζ μας απλά χαλάρωσα τόσο πολύ που δεν ήθελα να σηκωθώ μετά από την σοκολατοθεραπεία αλλά μου είχε ανοίξει η όρεξη. Επειδή τώρα ξέραμε για την αργή εξυπηρέτηση είχαμε φροντίσει να παραγγείλουμε πριν ξεκινήσουμε το μασάζ και αφού τελειώσαμε και κάναμε μπάνιο για να βγάλουμε τη σοκολάτα από πάνω μας ήρθε και το φαγητό μας .
Και ήταν από τα ωραιότερα γεύματα που είχαμε στη χώρα . Φρέσκος τόνος ,σωστά μαγειρεμένος από το εστιατόριο του διπλανού ξενοδοχείου. Βέβαια προσπάθησαν να μας το χρεώσουν 38000 σελίνια ενώ στο μενού έλεγε 16000 και χρειάστηκε να το λύσουμε με το σερβιτόρο αλλά βρήκαμε τη λύση και κατάλαβαν το λάθος τους .
Να πω ότι σας συμφέρει να πληρώνετε σε τοπικό νόμισμα για κάθε συναλλαγή σας πέρα από τα ξενοδοχεία και τις δραστηριότητες που μπορείτε να δίνετε και ευρώ αλλά όχι με κάρτες γιατί χρεώνουν ένα 5% παραπάνω.
Μετά το μασάζ μας συναντηθήκαμε με την υπόλοιπη παρέα που είχε αράξει στο διπλανό ξενοδοχείο και κάποιοι κοιμόταν στις ξαπλώστρες. Ήπιαμε ένα καλό καφέ και έπειτα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να τελειώσουμε την βραδιά στην παραλία. Καλά εννοείται ότι τα ακούραστα μέλη της ομάδας μου δεν έχαναν ευκαιρία για διασκέδαση και εκείνη την μέρα έμαθαν για ένα μεγάλο πάρτυ που γινόταν σε ένα όμορφο ξενοδοχείο το Coral Rocks στη νότια μεριά της παραλίας Jambiani.
Μιλάμε ότι τόσο κόσμο δεν περίμενα να δω σε μπαρ στη Ζανζιβάρη και μάλιστα με πολλούς ντόπιους να βρίσκονται εκεί ! Εγώ απλά τους άφησα στην είσοδο και έφυγα αφού όπως είπα δεν είμαι της νυχτερινής διασκέδασης αλλά από τα βίντεο και τις περιγραφές των παίδων την άλλη μέρα κατάλαβα ότι πέρασαν υπέροχα.
Οπότε για όσους θέλουν και νυχτερινή διασκέδαση η Ζανζιβάρη έχει πολλές επιλογές και όπως αποδείχθηκε δεν αντιμετώπισαν κανένα θέμα ασφάλειας.
Εκείνο το βράδυ ήρθε στο ξενοδοχείο και το αναμνηστικό που είχα παραγγείλει από ένα κύριο πάνω στη παραλία . Με 10 δολάρια μπορείς να του πεις τις θέλεις να γράψει στο ξύλο και να έχετε ένα όμορφο αναμνηστικό από το ταξίδι σας.
© 2017 Το ταξιδιωτικό blog travelSIF Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.